Jan Mikulecký konstatuje: Po zimě je na sídlišti pěkný nepořádek

Sníh se letošní zimu udržel jen několik dní. Nicméně když slezl, ukázalo se, kolik toho pod sebou skrýval. „Vedle standardně neuklizených psích exkrementů to byly také obaly od silvestrovských rachejtlí, zahozené igelitové tašky, roztahané odpadky, co se nevešly do popelnic, a podobné povánoční dárky,“ říká odpovědný zastupitel Jan Mikulecký.

„Pracovníci Odboru hospodářské správy a investic (OHSI) hned na začátku února začali s úklidem po celých Letňanech,“ potvrzuje Jan Mikulecký. Jejich cílem se staly chodníky a zelené plochy bez ohledu na vlastnictví. Zbytky štěrku a písku křupající pod botami nebo nepořádek zašlapaný do prachu na zemi negativně ovlivňuje dojem a náladu našich spoluobčanů. Pro úklid využívají pracovníci technické skupiny multifunkční komunální stroj Egholm 2200, který chodníky nejen zametá, ale zároveň vysává nečistoty. S úklidem veřejných prostor také v případě potřeby pomáhá 3-7 nezaměstnaných brigádníků, kteří jsou registrování jako pomocné síly na úřadu práce.

Celkový úklid Letňan by měl trvat v případě příznivých klimatických podmínek a bezporuchového chodu stroje přibližně šest týdnů. S ohledem na nutnost postupné a systematické očisty chodníků byla městská část rozdělena celkem do šestnácti sektorů. Práce v prvním sektoru začaly 7. února, poslední úsek by měl být čistý 17. března.

Jan Mikulecký doplňuje: „I přesto, že technická skupina pracuje téměř nepřetržitě, není stav ideální a to zejména na pozemcích v okolí panelových domů. Odbor dopravy a životního prostředí (ODŽP) provádí pravidelné kontroly pořádku a čistoty na pozemcích v k.ú. Letňany. Při zjištění nedostatků upozorní majitele pozemku výzvou k nápravě, pokud ani po opakované výzvě není náprava provedena, přistupuje ODŽP k zahájení sankčního řízení.“ Nedostatky v údržbě pozemků (např. přerostlá tráva) řeší ODŽP výzvou dle § 3 a § 78 zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči v platném znění. Nedostatky týkající se černých skládek nebo odpadků na pozemcích řeší ODŽP podle § 29 odst. 3 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, v platném znění.

Za rok 2010 bylo vypsáno 47 výzev. Vlastník pozemku má ve výzvě termín 5-10 dnů od doručení, aby se mohl vyjádřit, kdy a jakým způsobem zjedná nápravu. „Pokud není náprava zjednána v termínu, vypisuje ODŽP opakovanou výzvu, ve které stanoví pevný termín zjednání nápravy,“ uzavírá zastupitel Jan Mikulecký. Pokud není termín dodržen, zahajuje se správní řízení o uložení pokuty. Většina vlastníků čeká až na opakovanou výzvu a pak pozemek uklidí. Je to velmi zdlouhavý proces, vyřešení jedné stížnosti trvá cca 6 – 8 týdnů a s ohledem na zákonný postup nejde urychlit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *